Sarah Palin - You Betcha!
De Britse documentairemaker Nick Broomfield zet zijn tanden in het imago van Sarah Palin, de populaire conservatieve hockey mom uit Alaska die bijna vice-president werd van de Verenigde Staten. Broomfield, de ongekroonde koning van het onwillige onderwerp, maakte eerder prijswinnende portretten van onder andere de leider van de Afrikaner Weerstand Beweging Eugène Terre'Blanche (The Leader, His Driver and the Driver's Wife), Margaret Thatcher (Tracking Down Maggie) en Courtney Love (Kurt & Courtney). Glibberend over het gladde ijs van Alaska interviewt Broomfield volgens bekend recept iedereen in de directe omgeving van zijn onderwerp, in afwachting van toestemming voor een gesprek met Palin zelf. Een lange lijst voormalige vrienden en naaste medewerkers komt aan het woord. Beginnend bij de charismatische kracht van Palin als voormalige aanvoerster van het basketbalteam, burgemeester, gouverneur en vice-presidentskandidaat, schetsen zij een ontluisterend beeld van een kortzichtige, zwart/wit-denkende christen-fundamentalist die een spoor trok van intimidatie, machtsmisbruik, leugens en onterechte ontslagen. Broomfield sluit af met de vraag wat er zou kunnen gebeuren als Palin president zou worden van de Verenigde Staten. De antwoorden liegen er niet om. Palin, inmiddels lid van de conservatieve Tea Party, heeft nooit willen uitsluiten dat ze als (vice-)presidentskandidaat weer meedoet aan de verkiezingen van 2012.