The Dig
Most modern relationships don’t stick to the old married-with-children conventions, but now that we have shaken off rigid attitudes on matters like gender, cohabitation and age, our relationships would seem to present new problems and dilemmas. The web series The Dig explores the future of relationships using interactive audiovisual elements. Piece by piece, a couple’s relationship jigsaw is revealed, you get to know them little by little, and you find out the question they are struggling to answer. The more elements you see, the more you know. In the end you can decide what you think the couple should do, and in doing so you learn something about yourself. The stories of simple questions about often complex problems are told through beautiful cinematography and frank interviews with the people involved. They include a man who’s in love with a life-sized doll, and a couple in which one of the partners is in transition from female to male.