The Dig
Huisje-boompje-beestje gaat allang niet meer op voor de meeste moderne relaties. Maar nu we starre opvattingen over zaken als gender, samenlevingsvorm en leeftijd achter ons hebben gelaten, blijkt dat nieuwe relaties ook nieuwe problemen en dilemma’s met zich meebrengen. De webserie The Dig verkent de toekomst van relaties door middel van interactieve audiovisuele elementen. Steeds krijg je een stukje te zien van de relatiepuzzel van een koppel. Beetje bij beetje leer je hen kennen, en kom je erachter met welke vraag ze worstelen. Hoe meer elementen je ziet, hoe meer je weet. Uiteindelijk mag je zelf beslissen wat het stel moet doen. Op die manier leer je jezelf ook beter kennen. De eenvoudige vragen over vaak complexe problemen worden verteld aan de hand van prachtige cinematografie en openhartige interviews met de betrokkenen. Zo is er een man die van een levensechte pop houdt, en een stel waarvan een van de partners in transitie is van vrouw naar man.