John Lennon: The Bermuda Tapes
On June 6, 1980, John Lennon embarked on a remarkable voyage from Newport, Rhode Island to Bermuda. After starting off in calm waters, the next day the boat Megan Jaye got caught in a heavy storm. The entire crew became seasick and John had no choice but to take the helm until they docked safely in Bermuda. Having arrived in one piece, he found the inspiration for a new album entitled Double Fantasy. This interactive app takes the user on that stormy voyage to the island, and then explores the creative journey Lennon took during his time there, and his long-distance relationship with his wife Yoko Ono. Users can navigate the yacht over the ocean as they listen to anecdotes about the journey, visit the disco in Bermuda that inspired him in his new project, wander around the island’s botanical gardens and listen to demos of various tracks. With its interviews with Lennon himself, Yoko Ono, his travel companions and his producer, this app creates an amazing experience that combines listening, watching and discovering – and doing good: all proceeds of the app benefit WhyHunger and Yoko Ono's Imagine There's No Hunger Campaign.