John Lennon: The Bermuda Tapes
Op 6 juni 1980 begon John Lennon aan een opmerkelijke reis: hij zeilde van Newport naar Bermuda. De reis begon kalm maar na een dag varen raakte de boot Megan Jaye verzeild in een hevige storm. De voltallige bemanning werd zeeziek en noodgedwongen was John degene die het roer overnam en veilig aanmeerde op Bermuda. Eenmaal aangekomen op Bermuda vond hij de inspiratie om te werken aan een nieuw album: Double Fantasy. Deze interactieve app neemt de gebruiker niet alleen mee op de stormachtige reis naar het eiland, maar vertelt ook over de creatieve reis van Lennon tijdens zijn tijd aldaar en over de samenwerking op afstand met zijn vrouw Yoko Ono. Gebruikers van de app kunnen de zeilboot navigeren over zee terwijl ze luisteren naar anekdotes over de reis, een disco bezoeken op Bermuda waar hij inspiratie opdeed voor zijn nieuwe project, ronddwalen door de botanische tuinen van het eiland en luisteren naar demo’s van een aantal nummers. Aangevuld met interviews met Lennon zelf, Yoko Ono, zijn reisgenoten en zijn producer zorgt deze app voor een bijzondere ervaring die luisteren, kijken en ontdekken combineert. En dit alles voor de goede zaak: de volledige opbrengst van de app komt ten goede aan Yoko Ono’s “Imagine There's No Hunger” campagne.