Une saison au paradis
In 1973, the South African poet Breyten Breytenbach made a trip across his native land with his wife. He compiled his impressions in the collection of poems A Season in Paradise. Last year the couple repeated this trip, but this time with the Swiss director Richard Dindo in their wake. In what has become a visualised peregrination, the poet is nourished by both new impressions and his memories of the previous trip. He reads from old diary notes, in which on the one hand he affirmed his love for his native land, but on the other severely attacked apartheid. In the film version of A SEASON IN PARADISE politics does not play the direct role that it had in the book. This time, after the abolishment of apartheid, Breytenbach can give thought to universal themes like love and death, fatherland and exile, family and protest.