In Limbo Interactive
Human memories can be deceiving. We forget, we distort and we condense. Efforts to find a more accurate alternative marked the beginnings of the Internet. Since the start of the World Wide Web program in 1991 – and especially since it was opened up to individuals and businesses in 1993 – an extremely detailed archive has been built up of everything we do. “The Internet knows more about me than my own mother – than myself,” notes one of the experts in In Limbo. The scientists, writers, artists and entrepreneurs in this interactive documentary sketch the rapid developments through which humanity – or, better, the big data it produces – is being increasingly integrated with the machine. In the near future, virtual personalities will become a reality. Information technology is becoming all-embracing. “Internet is my religion,” says a computer pioneer, without a hint of irony. In a personal and easy-to-follow way, In Limbo clearly demonstrates how our daily lives are becoming enmeshed with the Internet. Besides the technical specifications of the film itself, shimmering in the margins, the viewer’s own details gathered from Facebook, Twitter or Instagram also go into the mix. GPS-based Street View, YouTube collages of previously watched films and photo compilations from personal albums make clear to what extent we have already been abstracted into a huge amount of data.