Bloodless
An abandoned street in South Korea: harsh neon lights, hard fluorescence casts from night shops and the clicking of high-heels echoes between the buildings. A woman roams around the streets alone. A passerby watches her, but she remains largely unnoticed by two military men loitering outside a restaurant. At first, it seems as if very little is happening in the VR film Bloodless, but the opening texts have already told us that evil is lurking. Since the 1950s, American military bases have occupied a considerable portion of South Korea’s habitable land, including 96 "camp towns" that exist in a legal no man's land. The soldiers stationed there are more than aware of this quirk. Believe it or not, these places have seen millions of women going into prostitution and tens of thousands of crimes being committed. Bloodless is based on a shocking event that occurred in 1992. Endowed with a 360-degree view, we must actively search for the upcoming calamity. And as soon as we witness it in the last scene, we realize that the serene silence was actually lurid and brutal indifference. On-site reservation required.