Kids on the Silk Road: Music in My Blood
Thirteen-year-old Ravi lives in a village in India. He feels happy when he lets loose on his drums and people begin to dance, as we see in the opening scenes of this film. Nonetheless, he’d prefer to make his own music—the type of music that comes from the big city —but his father is against it. The youngest in the family orchestra, Ravi must continue to play traditional music at weddings. As he talks about learning how to drum on a gas container and his dream of attending a real music school, Ravi is already practicing on his keyboard. Jens Pedersen follows him closely and manages to catch the yearning in Ravi’s eyes. Will he succeed in convincing his father? While presenting a wholly different world, the story remains universally recognizable. The film is part of a series about children and their life challenges, which was filmed in five countries along the Silk Road.