14 episodes
14 EPISODES consists of shocking images from the first and second Russian-Chechen wars. In eight minutes, Chechen resistance fighters, a bus carrying women and children destroyed by Russian aircraft, mad people after bombardments, and blood and tears are shown. Torn metal, the bare face of death, and helplessness are reflected in 14 episodes. People fleeing, bombings, the countless wounded and the dead – no atrocity is sidestepped here, enabling the viewer to comprehend the scale and seriousness of this extraordinarily savage war. The filmmaker places himself on the side of those who attempt to bear testimony lest we forget, and at the end of the film it is noted that the camera used here belonged to the Ukrainian journalist Tarak Protsuk, killed in Baghdad on April 8, 2003.