Camerawar.tv
Camerawar.tv argues that the obstacles to progress at the beginning of this 21st century are too complex to get a grip on in a single film. "Reality itself has to be rearranged to make sense of our world," says founder Lech Kowalski on the website, and this is why the distribution of a project like this one can only take place through the Internet. Every Monday for a year, the site published new short films featuring Kowalski as he interviews passersby about their views on society and their ideas for improving the world situation. Rather than radical global changes, these discussions are more likely to focus on changes at the community level, on everyday life, or on a building Kowalski has been walking past for three years and has become curious about. Kowalski is searching for new narrative, a new way of capturing life, without the "ideology of the New World Order" that he encounters in traditional media. This makes for an arbitrary selection, and the conversations are not slickly directed interviews. It is exactly what Kowalski is looking for: a medium that is free and makes it possible to look in a new way. During IDFA, Lech Kowalski will create a live version of the project in the cinema.