A River Runs, Turns, Erases, Replaces
A surveillance camera watches over ordinary streets in an ordinary city—except there’s barely anyone to be seen. It’s March 2020, and this is Wuhan, the city that will forever be associated with the virus that put the world on pause.
The opening scenes echo through the remainder of the documentary, which presents the city as a place in constant motion. Within the frames of extended static shots, life unfolds at a pleasingly calm pace. There are swimmers in the water and people waltzing on the waterfront of the Yangtze River, the artery winding through the city. Somewhere on the horizon there is always some building under construction.