Notturno
Notturno was filmed in the war-scarred border areas of Iraq, Kurdistan, Syria, and Lebanon. The history of the region is one of oppression, invasions, terrorism, military coups, foreign interference, corrupt regimes, and dictatorship. Those who live there nevertheless try to live normal lives, as best they can.
Gianfranco Rosi (Sacro GRAFuocoammare), the documentary maker who films with the eye of a painter, allows the scenes to speak for themselves. The beautiful camerawork, often in evening or morning light, is the common thread in his quest for humanity.