Little Miss Piggy
Eleven-year-old Brechtje lives on a pig farm. Compared to her classmates in the nearby village, she is a tomboy, used to living in the great outdoors and plowing through the fields in her rubber boots. She loves animals, and seeing them get killed breaks her heart. But on the farm, dozens of piglets are born every day that will be full-grown pigs in no time at all, ready to be slaughtered for their meat. For years, this has been a natural part of Brechtje's life. But now that she is growing up, she is developing her own opinions and starting to rebel against the agrarian lifestyle. Whereas she used to think the pigs were cute, she now finds working in the stables boring and smelly. On top of that, her daily bicycle trips back and forth to school add to her sense of isolation. The nearest village is two kilometers away, so the farm is far removed from "real life". Brechtje fantasizes about life in the big city, far away from the farm.