See You Tomorrow, God Willing!
Seventeen Franciscan nuns, all deep into their eighties, collectively run a convent somewhere in Spain. They begin at dawn with their religious duties and more worldly tasks such as mopping and sewing. While the passing conversations do cover biblical questions, they also touch on life’s more banal subjects. In between, the nuns prepare for a birthday and judge the persimmon harvest. The camera is often set up in shadowy halls with doors from which nuns appear and disappear. The filming is as patient as the women themselves have become over the years. In the past these nuns traveled the world to help people, but now their world is small. With their ends in sight, they're continually surprised by the changing outside world. Will their charitable and contemplative lifestyle continue to exist after they’re gone? Besides playing host to serious questions about life, the convent’s halls still have space for cheerful jokes, gossip and slapstick.