Silence
A journey to silence and back. An anonymous traveller goes from the city to a convent and back. In the beginning of the film, an aeroplane lands and then a cyclist plunges into the urban bustle. The images alternate with scenes from the convent, where in the rhythm of eternity the monks and nuns weed the garden, make music and shuffle through the hallways. The cyclist approaches the silence, rides through a pasture. In the abbey, a service is held. From this focus of concentration on quietude and the inner self, the images become abstract. The film ends back in the city, but the image has faded, become softer. The spectator sees the same bustle through a filter that creates abstraction and distance, thereby introducing the calmness of the convent into the commotion of the city.