The Vanishing Spring Light
West Street is in Dujiangyan City, in teh Sichuan province in the southwest of China. Its history goes back more than 2,000 years. This film is the first in a series of four documenting the lives of the inhabitants of West Street during the last two years before a major revamping of the neighborhood in 2011. Debuting director Yu Xun shows us the old West Street community, in this first part following the last days of Grandma Jiang. The everyday conversations she has with the filmmaker about her health and children turn out to have a tragic subtext. This matriarch of an ordinary Chinese family has had a stroke following a nasty fall. Sitting in front of her house, she complains about her poverty and the lack of attention paid to her by her four children. As her health deteriorates, suppressed conflicts within the family bubble to the surface. While Grandma Jiang is completely taken up with her medical condition, the family tries to keep everything together. is a film about love and loss within a family, about obligations and blood ties, about guilt, change and fate.