Best Boy
Director Ira Wohl's 52-year-old cousin Philip is mentally handicapped. He spent his youth in an institution and now lives with his parents, Max and Pearl. They are in their late seventies and the day when they can no longer take care of Philip is drawingnear. Philip will have to give up his home. This is what happens, with the encouragement of Ira Wohl. The film shows this process during three years and three weeks. Philip is put up at a boarding school and seems to be happy with this way of life. The film presents this as the ideal solution. For the parents, saying goodbye is very painful.