A Shift in Perception
Enter the worlds of three visually impaired South Australian women as they lead you through their daily lives, their dreams, love of music, and fear of fire and water. Shot on Super8 film in predominantly black-and-white, the director has employed a broad range of camera techniques (including stop-motion animation) to engage the imagination and playfully illustrate the three women's unique perspectives. is a documentary filled with visual poetry and an air of nostalgia.