Clint
Clint draws the portrait of a small boy from India, who even before he could walk picked up a pencil to represent the world he saw around him in drawings. He often made fifty to one hundred drawings a day, in different styles and with different materials. He was interested in everything he saw, from animals to landscapes to cars. But also stories from Hindu mythology or Darwin's theory of evolution prompted him to make drawings and pictures. He drew on anything on hand. When the walls of his house were completely covered with drawings he started drawing on cardboard boxes, rejected books of vouchers and every piece of paper he could get his hands on. Through stories by his parents and teachers the image emerges of an enthusiastic and energetic child. When he was six years old, Clint died of a kidney disease. He left behind tens of thousands of drawings.