You're Nobody Till Somebody Loves You
After Timothy Leary had left Harvard, the apostle of the subculture moved into a country estate in Millbrook to set up a commune with a number of his friends. Here Leary married the model Nanette van Schlebrugge in 1964. The Miles Davis Quartet played at their wedding, without Miles though, and jazz legend Charles Mingus delivered a speech about conjugal fidelity. Other guests were Peggy Hitchcock, her brothers Billy and Tommy, writer friends and members of European royal families. The Puerto Rican showbiz hair stylist Monte Rock 111, who did Nanette‘s hair, brought the Maysles brothers to Millbrook to capture the wedding. This film, for which D.A. Pennebaker did the camera work, was even shown in the art house circuit for a while. To the question how Leary would want to be remembered, he answered much later: ‘in the Guiness Book of Records, as best husband in the universe‘.