Bridge to Sovietopia
Like an invisible spirit, the user of this VR is guided through the architectural remains of a lost utopia. In three chapters, entitled Progress, Productivity, and Ideology, rusty monuments to the scientific, industrial, and cultural achievements of the Soviet Union glide by. A memento mori for every worldly power.
The Institute of Ionosphere owned the largest parabolic antenna in the Soviet Union and was able to generate bursts of electricity more powerful than natural lightning. The colossal factories of Kryvyi Rih, which are still in use, were at the heart of the national steel industry. And the stars of the USSR once glittered at the now derelict and abandoned Ilyich Palace of Culture.