Primary
In the primary election campaign of 1960, senators John F. Kennedy and Hubert Humphrey engaged for the democratic candidacy. primary reveals how the two candidates clashed with each other with great fierceness, giving rise to preconceptions and slander, and Humphrey warning the farming population against ‘that man from the east’. At any rate, this strategy clearly exposed the difference in character. Robert L. Drew of Drew Associations Films supervised this documentary. He told the democratic candidates that the filmmakers should be allowed to work day and night, under the motto ‘trust us or it cannot be done.’ Drew formed three teams to be able to follow the whole political pandemonium simultaneously. The technically grounded D.A. Pennebaker, once manager of an electronics company, had designed an easily transportable set to be able to edit on location.