G Spotting: A Story of Pleasure and Promise
Decades have passed since the sexual revolution, but female sexuality is still being mythologized. When a scientist claimed in 2009 that the mysterious G-spot probably doesn't exist, it made newspaper headlines all over the world. Did this mean that the holy grail of female sexuality was a fiction after all? The filmmaker wondered why it is that news about female sexuality is still so controversial. And how come other research suggests that the much-discussed G-spot does indeed exist - and many ordinary women claim to have discovered it? So why can't everyone find it? The director immersed herself in the history of research on female sexuality, talked with various international scientists about their findings, and visited authors who have written about feminism and female sexuality. She also interviewed ordinary couples about that special place that every woman wants to find - the spot that one happy woman who has located it says provides an "out of body experience." In voice-over, the director poses questions and informs the viewer of each discovery. Amusing onscreen texts and her own personal interest in the subject ensures that this investigative documentary is more than just a journey into history and laboratories.