Outro
The camera is the silent witness to the last weeks before Svetlana Donskova succumbs to her illness. We follow her slow surrender. Initially cheerful in the taxi, joking about being unmarried at 30, she gradually comes to spend increasing amounts of time lying on her couch in her apartment. It is here that she says her final farewell to her beloved dog. The brief visits from her neighbor are a welcome distraction. The fly-on-the-wall style draws the viewer into a story that is never made explicit, but emerges through fragments of telephone conversations or the arrival of the doctor. The main focus is on the impending visit of her mother, whom Svetlana seems to fear more than her own approaching death. Once the mother has arrived, we understand the daughter's fear. And we also understand the inevitable conclusion to which this documentary is leading. An outro, the opposite of an intro, is the final part of a song or the last in a series of songs - a valediction. This intimate outro is a tribute to all people suffering from illness and looking death in the face.