Doch die Liebe war stärker...
Whereas the relationship between Germany and Holland after World War II recovered with difficulty, the first war years had seen a large number of engagements between German and Dutch people. The couples whose marriages held out have meanwhile celebrated their golden wedding. Filmmaker Uta Schützendorf's parents also met in the early forties. Her mother spent most of the war years alone in Germany and her father was all over Europe until he became a prisoner of war in 1945. At home the Schützendorfs never talked much about the past. This was a reason for Uta to make a film about the history of two generations of Germans and Dutch. By alternating interviews with her parents with archive footage, the history of a love is evoked that was strong enough to survive, despite many obstacles.