Punk - Lang leve de lol
In the late seventies, Amsterdam fell under the spell of the punk wave that had come from across the Channel. Unlike commerce later suggested, punk was neither a music style nor a fad, but a way of life that was anti-establishment in all its expressions. Spurred on by unemployment and the arms race, the punks refused to believe in marital bliss in the suburbs, the ideal of the establishment. No matter how destructive punk was, it was also a creative period: everybody could start a band, set up a magazine, open up a bar. Filmmaker Alfred Broer (1966) was one of the first Amsterdam punks and as such he is immortalized in Max Natkiel‘s photo book Paradiso Stills. In PUNK! LANG LEVE DE LOL he looks up his friends of yesteryear, hoping to find an answer to the question what that short but intense punk period meant to them. With the scenario for this film, Broer won the realisation prize of the 1996 IDFA Scenario Workshop, which was supervised by Hans Hylkema.