Rebellion
In April 2019, Extinction Rebellion blocks strategic traffic points in London for days, leading to the arrest of hundreds of nonviolent protesters. Rebellion works, responds international climate lawyer Farhana Yamin, seeming almost surprised when the government agrees to their demand to declare a climate emergency.
Yamin is one of the activists the film follows closely from the movement’s launch in 2018. In interviews, group members reveal their motivations for participating and look back on their actions and the responses to them. We also witness some heated conflicts, such as when one of the founders clashes with his daughter after she demands more attention for the opinion of young people within the movement.