Askoo
On the breathtaking horizon of a hot, dusty lowland, dromedaries trudge from east to west. In voice-over, the weathered dromedary shepherd Kannar tells of how he received one of these Arabian camels from his father as boy - his dromedary and he were practically born at the same time. Kannar's dromedary is named Askoo, which means gazelle, while Kannar means strong and clever. The pair are stuck with one another like Cain and Abel. Kannar herds his flock in the desert of Balochistan, near the border between Iran and Pakistan, where only the wind drowns out the sluggish roaring of the dromedaries. During the long, dreary days and nights, Askoo is the only one for him to talk to. The few occasions that Kannar got lost, she brought him back. But while Askoo calmly chews her food, Kannar grumbles about the imperturbable animal, which has been keeping him faithful company for so many years under the shelter of his tent-cloth. As Kannar's story progresses, we gradually get the uncomfortable feeling that Askoo might not be as stupid as her master would like us to believe.