The Kingdom of Survival
In this investigative travel report, M.A. Littler explores possible connections between politics, outlaw culture, alternative media, spirituality, arts, and philosophy. In his search for radical and alternative interpretations of 21st-century life, Littler talks to MIT professor Noam Chomsky, outlaw history specialist Dr. Mark Mirabello, anarchist writer and singer Ramsey Kanaan, folk singer Will "The Bull" Taylor, and author Joe Bageant. All of them articulate the current atmosphere of skepticism in America, and all of them challenge the status quo. The interviewees sow the seeds of doubt about blindly accepted American traditions. Chomsky, for example, explains the self-destructive power of capitalism, and advocates a society that questions all hierarchy; authorities must justify their own existence, and never be taken for granted. The director agrees that "social, economic, and political systems are not written in stone," and should always be approached with skepticism. Crisscrossing America, M.A. Littler binds together the academia, utopianism, anarchism, globalized capitalism, and radical philosophy. In doing so, this "agnostic about everything" visits people who are attempting to interpret our times, a period in which we are being brainwashed by corporate and political propaganda. He doesn't expect any easy answers, but does offer alternatives for current society.