Intensely Soulful: Docu-Concert
Music and the artists that create it are recurring themes in the work of filmmaker Frank Scheffer. He has created a unique 90-minute docu-concert for IDFA on Stage, in which excerpts from his latest feature-length documentary (working title: Intensely Soulful) are weaved together with live music by the musicians featured in the film.
Clarinetist and composer Kinan Azmeh and mezzosoprano and composer Dima Orsho were both born in the ancient city of Damascus, Syria and have been making music together since childhood. The eruption of war in Syria made it impossible for Azmeh to return, sparking his introspective journey into the power of art during times of conflict.
The film fragments, interspersed with live solo performances by Azmeh and Orsho, form an emotional and artistic tribute illustrating the artists’ dedication to telling their own stories and reshaping the narrative of contemporary Syria. The captivating portrayal serves as an ode to cherished memories and enduring love despite the wounds inflicted by wars and conflicts.