Fight Like Soldiers Die Like Children
Lieutenant-General Roméo Dallaire was the UN commander during the Rwandan genocide. After 1994, he wanted to transform his hellish experiences into a constructive contribution, so he decided to join up with a mission to end the deployment of child soldiers. Will Dallaire succeed in his mission this time, or will he again be forced into passivity while the world looks the other way? On his journey through Congo, Rwanda and South Sudan, Dallaire hears how children are indoctrinated in devious ways. They often have no choice but to become child soldiers. In animation sequences, a child soldier explains that he went to the front because he didn't have a home to go to anyway. Dallaire also talks with a girl who had to serve in the barbaric Lord's Resistance Army of Joseph Kony. She even knew the man himself. "If you just arrest Kony, everything will end," she says. Dallaire visits local self-defense groups such as the Arrow Boys, who protect people against attacks by the LRA, and he goes to a Congolese army base. His journey brings him into contact with the father whose daughter was kidnapped by Kony's army, giving a face to the 250,000 child soldiers worldwide.