Srbenka
Rehearsals for a play about the ethnically-motivated murder of a Serbian teenager in 1991 gradually turn into collective psychotherapy. Croatian stage director Oliver Frljić uses the play to expose the unprocessed traumas of war—in contemporary Croatia, these traumas are still at the root of threats and bullying aimed at children with Serbian roots. A 12-year-old girl appearing in the play reveals that when she discovered she was Serbian, she cried. Why are such young children even aware of their ethnicity? Why must they hide their origins?