Soldier’s Woman
In 1984, soldiers of the Peruvian army, who were fighting the terrorist movement Sendero Luminoso in the Peruvian province of Huancavelica raped many teenage girls and young women from the area, including Magda. When it transpired that she was pregnant, the family placed the blame on her. Many women who suffered this fate were despised and rejected. Decades later, Magda is participating in a lawsuit that she and other women have filed against their former assailants so they can regain something of their dignity.