Land of the Free
Life is tough for most people living in South Los Angeles. Gun fights and drug crimes are commonplace in this neighborhood, and it’s hard to escape the vicious circle of poverty and crime. It's here that Land of the Free follows three ex-convicts and their loved ones, in the two years after their release from prison. Brian served 24 years and is now committed to turning his life around—he goes in search of new work and friends. Juan is also starting a new life when he's paroled and moves in with his girlfriend and their newborn daughter. Cezanne is the mother of three children, including seven-year-old Gianni. Brian, Juan and Cezanne all attend the same support group that provides therapy, practical assistance and general encouragement. Often mirroring each other, these three stories offer a moving and intimate portrait of the ex-convicts and their families as they strive to find a new place in society.