Death in Port Jackson Hotel
DEATH IN THE PORT JACKSON HOTEL is a film portrait of the Australian artist Vali Myers. Van der Elsken got acquainted with her in post-war Paris. His pictures of her resulted in the pictorial history A love affair in Saint-Germain-des-Prés. Eighteen years later Vali pays a visit to the photographer on his farm in Edam. Van der Elsken films her while she brings back memories looking at photographs that are shown to her. She talks about OD victims, suicides and her opium addiction. He also films her in his kitchen while she is making the drawing ‘Death in the Port Jackson Hotel’. And finally he films her in a valley near Naples, where she leads a secluded life with her 19-year-old boyfriend.