Jacinta
After nearly a year, the 26-year-old Jacinta is released from prison, where her mother is also incarcerated. She sets out to become a “success story," to stop using drugs and to reunite with her 10-year-old daughter, Caylynn. Despite her desire to rebuild her life for her daughter, Jacinta continually struggles against the forces that first led to her addiction.
This intense, poignant portrait of a dysfunctional family, trapped from generation to generation in a toxic cycle of drug addiction and crime, is filmed in a manner that is both intimate and candid. Under the influence of her mother Rosemary, the radiant Jacinta became wrapped up in a routine of hustling for money to support her heroin addiction, punctuated by stretches of prison and grueling attempts to kick the habit.
The downward spiral of Jacinta’s life seems hopeless, but the deepening insight into her unhealthy relationship with her mother, the family members who remain loving in spite of everything, and the precocious, gleefully cheerleading Caylynn bring glimmers of hope. Will Jacinta be able to break the cycle?