Dark Days
Former model Marc Singer went from London to New York, to look for the tunnel dwellers: New Yorkers living underground, about whom many horror stories were circulating. Most of these horrific scenarios about cannibals and serial killers proved to be untrue. In the tunnel, Singer met 'ordinary' homeless people who have made their homes underground, because it is not as wet as upstairs. Some of them have been living here for more than 25 years and are managing well in their makeshift shelters, with electricity tapped from the overhead wiring. Singer's crew consisted of the tunnel dwellers themselves, who tagged along with him for two years, talking candidly about their backgrounds and helping him to capture their life in sometimes dark, sometimes bright poetic black-and-white images. The film ends with the clearance of the tunnel and the start of a new life aboveground, between freshly whitewashed walls and under a real roof.