Mission: Hebron
Six young Israeli men who served in the army from the age of 18 give an account of their mission in Hebron, a Palestinian city in the Israeli-occupied West Bank. The young soldiers were tasked with protecting a compact community of Jewish settlers from the city’s predominantly Palestinian population. Barely adults, these young men were given complete control of public life in the area.
In a studio setting, based on the duties defined in their military handbook, the six ex-soldiers describe their mission, both official and unofficial. Official: protecting the Jewish community in Hebron. Unofficial: making the lives of Palestinian civilians impossible, using a range of sophisticated strategies.