Novi Sad, Serbia, Friday, January 29, 1971. It’s three o'clock in the morning. Speaking straight to camera, the then 28-year-old director and lawyer Želimir Žilnik explains that in the course of the film he will try to find shelter for the six homeless men he has just picked up from the street. And this, as the viewer will see, is a hellish job.
Žilnik films his mission in short, self-aware scenes, with a direct and at times ironic tone that doesn’t obscure the acute and worrying topicality of the problem he raises.