Genderblend
The stories from a handful of young people who identify as genderqueer show we’ve still got a way to go in our Western, mostly white, heteronormative society. We follow them as they go about their everyday lives, in sometimes-woke discussions with the hairdresser, the casting agent, the manicurist, the doctor. Their conversations with filmmaker Sophie Dros cover lots more ground than standard “gender subjects” such as the male/female restroom dilemma, role models, and toys for boys and girls. Like everyone else, these young people are searching for true love and simply want to be accepted as people, not as “what,” but as “who.”