Assent
Oscar Raby's Assent offers a moving immersive documentary experience that plays out in the virtual past. Through the Oculus Rift headset, media artist Raby transports the audience to a digital version of Chile in 1973. After a short introduction, you walk in the footsteps of Raby's father. With him, you're witness to an execution of a group of prisoners captured by the military regime – an army that Raby's father was himself a part of.