Speak So I Can See You
This sometimes observational, sometimes abstract experimental film is all about radiophonic sound—its power and beauty, and its role in today’s world. The title comes from a quote attributed to Socrates. The story follows Radio Belgrade, one of Europe’s oldest and Serbia’s only radio station that still broadcasts cultural, scientific, art and drama programming. Like a time capsule from a different era, the building reveals the glory of its Yugoslav past as we witness its inevitable modernization.
Music, memories, reflections on the function and impact of language, indefinable but somehow meaningful sounds, and archive footage all come together to form this audiovisual poem. A love letter to old-school radio, and a journey into the intangible world of radiophonic sound and its transformative power.