Rogalik
Is it possible to detect any visual beauty at all in empty or cluttered rooms, with their occupants of all ages running around, reading a book, brewing coffee and making noises as they move among all kinds of beeping appliances, blaring TVs and radios? This short visual journey through various households shows just how lively, unique and atmospheric these places can be. It's as if we're secretly watching different scenes in a dollhouse. The camera repeatedly zooms out from one object or part of a room - a TV screen, or a chair on which someone is sitting - and proceeds to calmly explore the rest of the space. There may be people sitting around, or children playing, or a remote-control car driving around the room. Unperturbed by the camera, the subjects carry on watching TV, playing with a doll or drinking coffee. One of them is standing behind colorfully lit DJ equipment making loud music, while his mom sits right next to him in a chair. So, who are the people in this cinematic aquarium? Are they aware of us, the voyeurs? What is their relationship with each other? And how should we relate to their experimental dream journey in what is perhaps the most visually underrated of all locations: home.