InRealLife
When filmmaker Beeban Kidron started seeing more and more teenagers around her doing nothing but stare at their cell phone screens, she started asking them questions. “What are you doing? With whom? Did your turn on your privacy preferences?” The answer was a unanimous shrug of the shoulders. InRealLife is the result of her search for an answer to some of her questions. Just what is the Internet anyway, and what impact is frequent use having on our children? The journey took her from the bedrooms of British teenagers who show her their favorite YouPorn videos to Silicon Valley, where the pulsing heart of the system pumps countless amounts of data around the world. In interviews with experts ranging from Nicholas Carr to Julian Assange, the Internet's true nature surfaces. The promise of free information for all has made way for commercial exploitation of all our data. Nothing is really for free on the web. And all those attractive, fun and useful websites can also be addictive, estranging us from the real world. Kidron wonders if we can afford to stand by while our children are being outsourced to the net.