InRealLife
Toen filmmaker Beeban Kidron steeds meer tieners om zich heen zag die alleen nog over het scherm van hun mobieltje gebogen zaten, begon ze hen vragen te stellen. "Wat ben je aan het doen? Met wie? Heb je je privacy-instellingen aan staan?" Het antwoord: de jongeren haalden unaniem hun schouders op. InRealLife is het resultaat van de zoektocht naar een antwoord op haar vragen: Wat is het internet nou eigenlijk, en wat voor invloed heeft het veelvuldige gebruik ervan op onze kinderen? De reis voerde haar van de slaapkamers van Britse tieners die haar hun favoriete YouPorn-filmpjes lieten zien naar Silicon Valley, waar het kloppende hart van het systeem ontelbare hoeveelheden data de wereld rondpompt. Aan de hand van interviews met experts, van Nicholas Carr tot Julian Assange, komt het ware gezicht van internet boven. De belofte van vrije informatie voor allen heeft plaatsgemaakt voor een commerciële toepassing voor al onze gegevens. Niets is echt gratis op het web. En al die aantrekkelijke, leuke en handige sites kunnen ook verslavend zijn en ons van de echte wereld vervreemden. Kidron vraagt zich af of we het ons kunnen permitteren lijdzaam toe te kijken terwijl onze kinderen worden ge-outsourced aan het net.