True Love in Pueblo Textil
This rapid-fire tale looks into the life of a nine-year-old Cuban girl named Maribel. Wearing an adorable dark-red school uniform and a bright-red shawl, she introduces us to her white bunny Doc and shares her feelings of being in love. Every time she sees José in school, she gets butterflies in her stomach. Maribel explains to us in detail how it feels to be stricken with love, the world's oldest affliction. She can't stop thinking about José: she daydreams of going to Havana with him, and at night she dreams that he's near. Dancing with her teddy bear in her room, this disarming and barely prepubescent girl tells us about how she can’t wait to grow up, get married and live happily ever after.