Utopia Ltd.
In a world in which fame seems to arrive faster than the speed of light - often only to evaporate even more quickly - the Hamburg-based trio 1000 Robota is a remarkable phenomenon. Despite being still wet behind the ears - they can't even drive the car that takes them to their concerts yet, and during the week they go to school - the band, made up of 17-year-olds Jonas and Basti and 18-year-old Anton, has become a huge hype in no time at all. Their energetic post-punk music and blatant social criticism have already brought them a record deal with Tapete Records. In her documentary debut, Sandra Trostel follows the trio from the recording of their first album, and ends up being sucked into a crazy vortex of attention, in which the band is interviewed by just about every single music journalist. Observing the band with energy and a great sense of atmosphere, Trostel shows how the three young Hamburgers negotiate the gray areas between art and commerce. The arguments about the track list for their first album are fought out tooth and nail. Lead singer Anton in particular turns out to be an intelligent and persistent speaker. "We want to cause creation, not to be reminiscent of it," is the leitmotif of this idealistic trio: to initiate instead of to respond, and above all not to succumb to the pressures of the free market.