Mamelles Ancestrales
As the film progresses, the meaning of the structures changes. Interviewees see them as the resting place of prominent figures from the community, as a geological phenomenon or as an archaeological site. Their stories highlight the difference between the modern world of measurement and prediction and that of mythology and ancient cosmology. But the images, animations and sounds used also show that these different forms of knowledge sometimes have more similarities than you might think.