Genesis 2.0
Every summer, a group of Russian hunters travels to the remote New Siberian Islands to excavate certain animal remains that are being traded for big money on the Chinese market: the tusks of woolly mammoths. This hazardous enterprise takes months, and it has cost many men their lives. Success is far from guaranteed. At the same time, a loose alliance of scientists in Boston, Seoul and Shenzhen are chasing their own dream of cloning the mammoth. In a time of rapid developments in the world of synthetic biology, the discovery of a very well preserved baby mammoth suddenly makes their dream seem feasible.